Viktig informasjon til foresatte ved Lusetjern skole

Jente som gjør geometri.

Skoledagen starter presis 09.00 og varer til 13.00. Selv om skolebygget er stengt er det fortsatt hjemmeskole. Skolens ledelse presiserer at lærere kun er tilgjengelige mellom 9 og 13 og elevene skal gjøre sitt skolearbeid i dette tidsrommet og ikke starte senere på dagen. Følg med på informasjonen dere får fra lærerne.

Teams: Vi har endelig fått koblet opp skolen med Teams, som alle elever har som ikon (App) på sitt nettbrett. Denne tar vi i bruk fra og med denne uka. Mange er allerede pålogget, men vi ber alle foresatte om å forsikre seg om at elevene klarer å logge seg på Teams med sin FEIDE-bruker. Her kan elevene snakke sammen med hverandre og med lærerne via videochat. Her vil også alle elevene ha kommunikasjon direkte med sin lærer, både for å følge opp det faglige og det sosiale.

Hjertetelefon: I løpet av neste uke åpner vi en Hjertetelefon på Lusetjern. Det betyr at vi tilbyr samtaler med voksne på skolen til de elevene som trenger dette mest. Kanskje noen elever synes at det er vanskelig å jobbe med skolearbeidet hjemme, kanskje noen er bekymret i denne tiden eller at de ønsker å snakke med en voksen fra skolen. Informasjon om dette legges på hjemmesiden i begynnelsen av neste uke.

Fortsett å være nysgjerrige på det elevene arbeider med. Elevene trenger masse oppmuntring også fra foresatte i denne merkelige tiden.

Følg gjerne øktene som er satt opp slik:

• Første økt er skolearbeid styrt av lærer
  • Den neste økten er aktiviteter knyttet til å bruke kroppen
  • Lunsj
  • Arbeidsøkt før dagen avsluttes med lesing

Ikke glem å gå ut på tur, holde avstand, vask hendene godt og ikke samles i store grupper.

For ledelsen på Lusetjern skole

Knut Christian Hellesø-Knutsen