Hentekveld for gjenglemt tøy

Elevenes gjenglemte klær

På AKS fant Ida Hein Lindeman, mamma til to elever på Lusetjern, masse gjenglemte klær da hun lette etter noen hansker.

Hun inviterte derfor FAU med på å lage hentekveld for gjenglemte klær og sko mandag 10. februar. AKS og noen elever fra 5. trinn bidro også. Flere foreldre var innom, og spesielt den ene mammaen som fant sønnens utedress, to gensere, den ene skoen, luer og votter var fornøyd! Andre fant ikke det de lette etter.

Det er fortsatt en del gjenglemte klær rundt om på skolen, som FAU vil forsøke å samle inn. Det blir derfor ny hentedag fredag 28. februar for foreldre, og da med tøy og sko fra både AKS og resten av skolen.

Det som ikke blir hentet da, leveres videre til klesbyttemarkedet 29. februar i samlingssalen, som er i regi av FAU på Lusetjern skole.