Bli med på Sommerskolen Oslo

Bilde av elever på Sommerskolen Oslo.

Et gratis tilbud til barn og unge

Sommerskolen Oslo er et gratis tilbud for elever på 1.–10. trinn og videregående opplæring som bor i Oslo.

Vi skal støtte opp om skolens arbeid med faglig og sosial læring, utover det ordinære skoleåret. På våre kurs står undring, utforsking og nysgjerrighet i fokus.

I 2024 arrangeres kursene i uke 26, 27, 32 og 33. Hvert kurs varer i en uke.

Du finner årets kurstilbud på Sommerskolen Oslos nettside.

Slik melder du på

Påmelding til Sommerskolen Oslo foregår fra 11.mars kl. 09:00 til 21. mars på sommerskolenoslo.no.

Eleven skal meldes på det trinnet eleven går på våren 2024. Etter innlogging i påmeldingssystemet vil du kun få opp de kursene som er aktuelle for ditt barn. Går eleven eksempelvis på 6. trinn, er det kursene på 5.–6. trinn som gjelder.

8. april sender vi ut e-post og SMS med svar om du har fått plass på et kurs.

Tilrettelegging i Sommerskolen

Sommerskolen Oslo er opptatt av at elever som trenger ekstra støtte og trygghet også skal ha mulighet til å delta på Sommerskolen Oslo. Behov for tilrettelegging meldes inn som del av påmeldingen, etterfulgt av en telefonsamtale mellom Sommerskoleteamet og foresatte. Informasjonen vil danne grunnlaget for hva slags tilrettelegginger ditt barn vil motta på Sommerskolen. Finn ut mer om tilrettelegging i Sommerskolen Oslo.

Sommerskolen Oslo

Tilbudet støtter opp under skolens arbeid med faglig og sosial læring, utover det ordinære skoleåret. På Sommerskolen Oslos kurs står undring, utforsking og nysgjerrighet i fokus. Gjennom morsomme og praktiske aktiviteter, ønsker Sommerskolen å motivere til mer læring.